با ما تماس بگیرید: 09131854454  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید


کارت0
جمع کل:0 تومان
سبد خرید شما خالی است

          

          

          

محصولات ویژه

پرینت سه بعدی مجسمه های کوچک و فیگور ها:

یکی از رایج ترین دلایل تهیه پرینتر سه بعدی برای افراد مختلف ساخت وسایل سرگرمی و پرینت گجت ها، فیگورها و مجسمه های مینیاتوری است. این باور عمومی وجود دارد که رزین ها جزئیات کوچکتر را دقیق تر و بهتر چاپ می کنند و پرینتر سه بعدی FDM در پرینت اجسام و جزئیات بزرگتر کارآمد تر است. این باور می تواند درست باشد اما می توان با تنظیمات مناسب پرینتر سه بعدی FDM نتایجی مانند رزین دریافت کرد. در ادامه به چندین روش و نکته اشاره خواهیم کرد که با اعمال آن ها و انجام بعضی تغییرات می توانید نتایج شگفت انگیزی مشاهده کنید.

پرینت سه بعدی فیگورها

لایه ها:

مزیت اصلی پرینتر سه بعدی داشتن ارتفاع است. پرینت ساختارهای عمودی از طریق تجمع لایه ها به دست می آید. اما تمام لایه ها مساوی نیستند.

دو جنبه اصلی یک مدل، ارتفاع لایه و لایه ی بالایی است. ارتفاع لایه، ضخامت هر لایه است که در کسری از میلیمتر اندازه گیری می شود. هرچه لایه نازک تر باشد جزئیات بیشتر نمایش داده می شود. اگرچه لایه های خیلی نازک زمان بیشتری برای پرینت نیاز دارند. همچنین لایه ها دچار نقص یا حتی باعث خراب شدن کلی پرینت می شوند. در نتیجه شما به یک تعادل بین زمان و جزئیات قطعه پرینت سه بعدی نیاز دارید.

برای پرینت سه بعدی فیگور ها با ارتفاع 0.01 میلیمتر شروع کنید؛ این نکته عالی به نظر می رسد، اگر زمان زیاد پرینت را نادیده بگیریم.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات کمیت بر کیفیت برتری دارد؛ افزایش ارتفاع لایه ها برای افزایش سرعت پرینت گروهی از فیگور ها باعث می شود جزئیات زیادی نمایش داده نشود. اما در این حالت هدف ما پرینت تعداد بالاست پس چاپ دقیق و با کیفت برای ما ارجحیت ندارد. بنابراین لازم به چاپ با کیفیت نیست.

پرینت سه بعدی فیگورها

سرعت:

سرعت پرینت یکی از مهم ترین مؤلفه پرینت سه بعدی است و همچنین دستیابی به یک سرعت خوب کمی پیچیده است. اگر سرعت بسیار بالا باشد با مشکلاتی مثل ایجاد حباب یا ضعف در چسبندگی لایه های یا حتی از بین رفتن کامل قطعه پرینت سه بعدی مواجه خواهیم بود. اگر سرعت بسیار پایین باشد باعث پرینت ناقص به دلیل افزایش نیروهای کششی با گذشت زمان می شود.

سرعت پرینت اولین لایه ها را کاهش دهید؛ کلید یک پرینت خوب، داشتن لایه اول جامد و محکم است. بنابراین لایه اول را به آرامی چاپ کنید. هرچه سرعت چاپ لایه اول پایین تر باشد چسبندگی مابقی قطعه بهتر خواهد بود.

سرعت حرکت نازل در مواقعی که در آن هات اند حرکت می کند اما اکسترود نمی کند را تنظیم کنید. اگر این سرعت بسیار پایین یا بسیار بالا باشد باعث بروز مشکلاتی حتی خراب شدن کامل مدل پرینت سه بعدی ما می شود. همچنین فراموش نکنید برای افزایش کیفت پرینت سه بعدی خود سرعت retraction را نیز افزایش دهید از آنجایی که سرعت retraction، سرعتی است که در آن فیلامنت به داخل هات اند برمی گردد. اگر این اقدام به اندازه کافی سریع نباشد فیلامنت روی مدل پرینت سه بعدی چکه می کند و افت کیفیت را به همراه دارد.

ساپورت:

تمام مدل هایی که پرینت سه بعدی می شوند به ساپورت نیاز دارند و این برای فیگور ها و مجسمه های مینیاتوری استثنا نیست.

ساپورت ها ساختارهای هستند که توسط برنامه اسلایسر ساخته می شوند تا قطعه را در طول پرینت سه بعدی بر روی صفحه چاپ ثابت نگه دارند. بدون ساپورت ها جسم فرو می ریزد.

با این حال استفاده از ساپورت ها نیز مشکلات خود را به همراه دارد. برای مثال: بعد اتمام پرینت ساپورت ها باید از جسم جدا شوند که مشخصا گاهی اوقات بعد از حذف ساپورت ها جای آن ها روی جسم باقی می ماند. معمولا این ساپورت ها در محلی که کاملا در معرض دید است استفاده می شوند که این به این معناست که رد آن ها به وضوح قابل رویت خواهد بود. و همچنین ممکن است با جدا شدن به جسم پرینت سه بعدی آسیب بزنند. 

برای حل این مشکل می توان فقط برای شیب های "شدید" از ساپورت استفاده کرد. تشخیص آنکه کدام شیب یا برآمدگی شدید است خود جای بحث دارد. اما می توان شیب 60 درجه را مبنا قرار داد. ساپورت گذاری برای هر چیزی کمتر از 60 درجه اتلاف وقت، انرژی و فیلامنت است.

همچنین می توان از ساپورت های درختی استفاده کرد. ساپورت های درختی ساختارهایی را ایجاد می کنند که مدل را از تمام جهات پشتیبانی می کند. این باعث می شود که تماس نقطه ای کمتری با مدل داشته باشد و به راحتی حذف شود و می تواند از قسمت های ظریف مدل مثل نیزه ها یا شاخک ها پشتیبانی کند.

پرینت سه بعدی فیگورها

خنک کردن:

پرینت FDM در اصل پروسه ذوب فیلامنت و سرد شدن آن در هندسه ای جدید است. برای کنترل دما در این پروسه راه هایی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از فن خنک کننده در کنار هات اند است تا هوا را برای خنک شدن جسم در حال پرینت سه بعدی انتقال دهد. عمل خنک کردن برای جسم های مینیاتوری بسیار مهم تر از اجسام بزرگ و حجیم است زیرا که هات اند مدت طولانی را در یک محیط محدود می ماند که این شانس دفرمه شدن جسم را افزایش می دهد.

در حین پرینت مطمئن شوید که خنک کننده روشن است. این موضوع را در نرم افزار اسلایسر خود چک کنید. توجه داشته باشید که خنک کردن به نوع فیلامنتی که شما استفاده می کنید بستگی دارد. برای مثال PLA نیاز به خنک کردن در تمام طول پرینت دارد اما هنگام کار با فیلامنت ABS نیاز به روشن بودن فن خنک کننده نیست. حتی می توان گفت با خنک کردن آن احتمال خراب شدن مدل پرینت سه بعدی وجود دارد. دمای متناسب با نوع فیلامنت خود را پیدا کنید تا پرینت موفقیت آمیز داشته باشید.

پرینت سه بعدی فیگورها

میزان کردن پرینتر:

اگر پرینتر سه بعدی شما خراب باشد تنظیمات اسلایسر اهمیتی ندارد و کمکی نمی کند. تعمیر و نگه داری منظم پرینتر سه بعدی FDM تضمین می کند که شما با اطمینان و دقت پرینت کنید. و باعث افزایش کیفت در پرینت جزئیات یا حتی افزایش سرعت در پرینت تعداد بالا فیگور ها می شود. مواردی که برای سرویس و نگه داری پرینتر سه بعدی باید در نظر داشت: تسطیح صفحه چاپ، تمیز کردن نازل و بهبود امکانات پرینتر سه بعدی در صورت نیاز است.

تمیز بودن نازل نکته ای بسیار حائز اهمیت است. گرفتگی نازل می تواند باعث تشکیل حباب بر روی مدل پرینت سه بعدی به دلیل اکسترود کم ماده ( Under-Extrusion ) باشد. بنابراین تمیز کردن منظم هات اند بسیار ضروری است.

همچنین برای باز داری از پرینت با نازل مسدود شده می توان چندین نازل ارزان قیمت تهیه کرده و در صورت انسداد آنها را تعویض کنیم. مزیت دیگر این کار داشتن چندین نازل با قطرهای متفاوت است که امکان امتحان جریان های مختلف فیلامنت و ضخامت های متفاوت لایه ها برای پرینت را فراهم می کند.

تراز کردن صفحه چاپ یکی دیگر از نکاتی است که به آن باید توجه کرد. زیرا حتی کوچکترین تغییرات نیز می تواند پرینت را خراب کند. بنابراین توجه به تراز و تسطیح صفحه چاپ امری مهم و ضروری است.

پرینت سه بعدی فیگورها

پرینت سه بعدی لاستیک

آیا می توان لاستیک را توسط پرینتر سه بعدی ساخت؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است.

برای شرح  آن که چرا نمی توان لاستیک را توسط پرینت سه بعدی تولید کرد، لازم است بدانید که لاستیک یک ماده آلی است که خواص آن تحت تاثیر عوامل خارجی نیست. در واقع وقتی لاستیک برای بالابردن استحکام و حالت ارتجاعی خود تحت ولکانیزاسیون قرار می گیرد، هرگز نمی تواند به حالت مایع بازگردد. فرآیند ولکانیزاسیون، لاستیک را جامد و در حالت پایداری قرار می دهد. و هر فرآیند گرم کردن پس از آن باعث سوختن لاستیک می شود.

بنابراین، مایع نشدن لاستیک دلیل عدم امکان پرینت سه بعدی آن است.

 با این حال، مواد پرینت سه بعدی مشابه با لاستیک وجود دارد که  امکان پرینت سه بعدی لاستیک توسط فیلامنت های انعطاف پذیر را برای شما فراهم کرده است. از بین آن ها TPE ها رایج تر هستند. از TPE برای کاربرد های متفاوتی می توان استفاده کرد که شامل : زیره کفش، دمپایی و... می شود و در کاربرد صنعتی برای حلقه های آبندی استفاده می شود.

                      

در ابتدا پرینت فیلامت های انعطاف پذیر باعث بروز مشکلات متعددی می شد که اکسترودر درایو مستقیم ( Direct drive ) این مشکلات را رفع کرد.

علاوه بر فیلامنت های منعطف، از رزین های انعطاف پذیر نیز برای پرینت سه بعدی مشابه لاستیک می توان استفاده کرد. رزین های منعطف برای پرینت سه بعدی قطعات دقیق و انعطاف پذیر مانند: واشر، دستگیره های سفارشی و ... کاربرد دارند. وقتی که می خواهید ویژگی های ارگونومیک را به اسمبلی خود اضافه کنید، انتخاب عالی هستند. قطعات پرینت شده با رزین انعطاف پذیر درست شبیه لاستیک هستند. این به معنای آن است که وقتی تحت فشار قرار بگیرند بعد از حذف نیرو به شکل اولیه خود باز می گردند. با این حال این مشکل وجود دارد که فقط تعدادی پرینتر سه بعدی خاص، رزین چاپ می کنند.برای مثال پرینتر SLA و DLP

اکثر رزین های منعطف تحت آزمایش های مختلف تحمل تنش بالایی قرار می گیرند و  معمولا سختی shore حدود 80HA دارند. به دلیل وجود انعطاف بالا در این قطعات هنگام بارگزاری نیرو خم می شوند اما شکل ثابت خود را حفظ می کنند و در برابر ضربه مقاوم هستند.

                       

صندلی پرینت سه بعدی پورشه

صندلی خودرو رابط بین انسان و وسیله نقلیه است و ممکن است ساعت ها مجبور به نشستن روی آن باشیم، بنابراین صندلی راحت و مناسب با فرم بدن هر فرد می تواند تجربه رانندگی دلپذیری برای او رقم بزند.

پورشه ( Porsche ) صندلی با فناوری پرینت سه بعدی عرضه کرده است که منحصراً برای هر فرد طراحی می شود تا به راحتی او کمک کند.

این مدل خاص برای سوپر ماشین های Boxster, Cayman  و 911 قابل سفارش است. فرم بدنه این صندلی دارای بالشتک و پشتی پرینت سه بعدی و سفتی آن قابل تنظیم است.

 لارس کرن ( Lars Kern )، راننده تست پورشه، صندلی جدید را در پیست مسابقه ترسناک نوربرگرینگ نوردشلایف ( Nürburgring Nordschleife ) تست کرده است، می گوید که صندلی سبک وزن، تجربه رانندگی منحصر به فردی را به افراد ارائه می دهد، شبیه به تجربه یک راننده مسابقه واقعی است.

صندلی پرینت سه بعدی جدید پورشه بر مبنای صندلی های موجود آن است به این ترتیب که ساختمانی ساندویچی شکل مشابهی دارد اگرچه لایه اصلی آن از پلی پروپیلین استاندارد تشکیل شده است اما به یک لایه راحتی تنفسی متصل شده است که جنس آن مخلوطی از مواد چاپ سه بعدی مبتنی بر پلی اورتان است.

قسمت میانی صندلی قابل تنظیم است و این امکان را فراهم می کند مشتری، تنظیمات صندلی خود را از میان سخت، متوسط  یا نرم  انتخاب کند. تمام این ویژگی ها این امکان را به مشتری می دهد که تجربه راحتی، به راحتی صندلی ماشین مسابقه داشته باشد.

صندلی پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی و فضا

یک شرکت آمریکایی( Launcher ) با کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی شروع به ارتقای قطعات موتور جت E-2 خود کرده.

موتور E-2 برای تولید 22000 پوند نیروی رانش در سطح دریا با استفاده از RP-1، شکل بسیار تصفیه شده نفت سفید، و اکسیژن مایع به عنوان پیش رانش طراحی شده است. این موتور به وسیله نقلیه لانچر لایت این شرکت نیرو می‌دهد، که می‌تواند با اولین پرتابش که برای سال 2024 برنامه ریزی شده است، محموله‌هایی تا 330 پوند را به مدار پایین زمین ( LEO ) برساند. که طبق گزارشات، بزرگ‌ترین قسمت از نوع خود با ارتفاع 860 میلی‌متر بوده و به صورت سه بعدی در یک قطعه چاپ شده است.

launcher hot fire scaled

به گفته لانچر، این محفظه بیشترین نیروی رانش را تولید می کند، کمترین مصرف پیشران را دارد و هزینه کمتری به ازای هر پوند رانش را در کلاس پرتابگرهای ماهواره کوچک ارائه می دهد. موتورهای E-2 لانچر از آلیاژ مس با کارایی بالا پرینت سه بعدی می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که برای رسیدن به مدار به پیشرانه کمتری نیاز دارند.

 Launcher part on stand

آینده ی خودروها با پرینت سه بعدی

یک شرکت خودرو سازی یونانی ( Spyros Panopoulos Automotive ) از ساخت یک اولتراکار ( ultracar ) با توان 3000 اسب بخار مبنی بر پرینت سه بعدی خبر داده است که نام آن Chaos خواهد بود.

Chaos که به‌ عنوان اولین خودروی اولترا در جهان طراحی شده است، دارای مشخصات فنی در سطح F1 است، از جمله یک موتور 4 لیتری V10 که با سوخت زیستی E85 کار می‌کند و تا 3000 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.این موتور تا 11000 دور در دقیقه می‌چرخد.

طبق گزارش ها سرعت این خودرو به 310 مایل بر ساعت و سرعت صفر تا صد کیلومتر آن به دو ثانیه خواهد رسید.

به منظور دستیابی به این سرعت عجیب این شرکت ( SPA ) قصد دارد با استفاده از فرآیند تولید "Anadiaplasi" عناصر خاصی از Chaos را سبک وزن کند. به طور خاص، این شرکت قصد دارد خودرو 3000 اسب بخاری خود را با لوله‌های اگزوز چهارگانه پرینت سه بعدی و همچنین کالیپرهای ترمز و هاب‌های روتور مبتنی بر تیتانیوم و منیزیم تطبیق دهد.

78 درصد از بدنه این خودروی متعلق به آینده قرار است از پرینت سه بعدی ساخته شود همان طور که بسیاری از قطعات داخلی آن مانند بلوک موتور، سوپاپ ورودی، پیستون، میل بادامک و شافت ها.

در هر صورت، پس از عرضه به بازار، اولتراکار جدید و سریع با قیمت  نجومی 5.5 میلیون یورویی برای مدل پایه و 12.4 میلیون یورویی برای نسخه کامل 3000 اسب بخاری عرضه خواهد شد و با توجه به اینکه تنها 20 عدد از این خودرو در هر قاره به فروش می رسد، انتظار می رود که این مدل عجیب و غریب پرقدرت به همان اندازه ای که جاه طلبانه است کمیاب باشد .

خودرو پرینتر سه بعدی

 

مقایسه محصولات

محصولی برای مقایسه انتخاب نشده است!

محصولات مورد علاقه

لیست علاقه مندی های شما خالی است!

پرفروش ترین محصولات

جستجو پیشرفته در مطالب سایت

کلمات کلیدی

انتخاب عنوان